Servicios
Documents relacionats

L’Ajuntament habilita el teletreball per als empleats municipals

treball
2020-03-20

Es tracta d’una nova mesura adoptada per garantir el compliment del confinament decretat pel Govern Central, al mateix temps que també permet la conciliació familiar amb la laboral

La Regidoria d’Innovació Digital, encapçalada per Hugo Romero, ha habilitat els sistemes informàtics municipals perquè els empleats públics puguen continuar amb la seua tasca laboral des de casa. Dilluns es va habilitar aquest servei perquè els usuaris puguen iniciar la sessió de forma senzilla i amb plenes garanties de seguretat.

Cal destacar que amb la coordinació de la Regidoria de Recursos Humans durant la setmana prop del 80% de treballadors municipals ja s’han beneficiat del teletreball des de les seues cases.

El regidor Romero ha destacat que «els empleats disposen d’un entorn de treball idèntic perquè puguen utilitzar les aplicacions corporatives amb normalitat». En aquest sentit ha detallat que tots els treballadors municipals s’estan incorporant progressivament a aquesta modalitat de treball, que pot suportar fins a 150 connexions simultànies, la pràctica totalitat de la plantilla.

Videoconferència en òrgans de govern

D’altra banda, també s’ha implantat una solució de treball col·laboratiu per a poder realitzar els òrgans de govern a través de videoconferència, missatgeria, edició conjunta de documents i planificació de projectes en temps real per facilitar la tasca municipal. Aquesta eina s’utilitzarà per a realitzar la propera Junta de Govern Local, el divendres 20 març, on els membres convocats participaran a través de videoconferència. 

Romero ha indicat que aquesta modalitat de reunió a distància es podrà repetir en properes convocatòries d'òrgans de govern com comissions informatives, juntes de portaveus o inclús el plenari, si la situació d'alerta sanitària s'agreugés, per continuar així garantint l’activitat municipal, al mateix temps que es compleixen les mesures preventives adoptades pel Govern.

Seu Electrònica

Des de la Regidoria d’Innovació Digital també es recorda que la Seu Electrònica de l'Ajuntament compta amb un gran nombre de tràmits disponibles per a que els ciutadans puguen continuar fent les seues gestions amb l'administració. Cal destacar que actualment 70% de les tramitacions amb l’Ajuntament es poden fer per via telemàtica a través de la Seu Electrònica. Així mateix es planteja arribar al 100% dels tràmits en les properes setmanes.

Portal Tributari

També dintre de la pàgina web de l’Ajuntament hi ha el portal Tributari per fer el pagament d’autoliquidacions i de multes, a més es treballa per a ampliar el serveis tributaris en línia per incloure la consulta rebuts i canvi de domiciliacions, entre altres.

Per acabar el regidor Romero indicava que totes aquestes prestacions estan incloses dintre del Pla d’Innovació Digital Vinaròs Smart City per fer una administració més propera als ciutadans a través de les Tecnologies de la Informació i Comunicació, (TIC).