Servicios
Documents relacionats

Vinaròs rep el reconeixement de la Federació de Wushu de la Comunitat Valenciana per l’organització del XVI Campionat d’Espanya de Wushu Tradicional

Wushu
2026-06-27

La Comunitat Valenciana va liderar el medaller del campionat, per davant de Madrid, Balears i Catalunya, en una competició celebrada per primera vegada a Vinaròs

L’Ajuntament de Vinaròs, a través de la Regidoria d’Esports, ha rebut el reconeixement de Robert Gilabert, organitzador del XVI Campionat d’Espanya de Wushu Tradicional, per la col·laboració i implicació municipal en el desenvolupament d’aquest important esdeveniment esportiu.

La competició es va celebrar els passats dies 20 i 21 de juny al pavelló poliesportiu de Vinaròs i va comptar amb una participació d’al voltant de 360 persones. Durant tota la jornada de dissabte i el diumenge al matí, esportistes procedents de diferents punts del territori van oferir una destacada demostració de Wushu tradicional, basada en l’execució de formes i kates pròpies d’aquesta modalitat esportiva.

El regidor d’Esports, Luis Adell, ha expressat la seua satisfacció pel reconeixement rebut i ha posat en valor el treball conjunt entre els serveis esportius municipals, l’organització del campionat i la Federació de Judo i Esports Associats de la Comunitat Valenciana, entitat a la qual està vinculada aquesta disciplina.

“Aquest reconeixement que se’ns fa no vol dir una altra cosa que aquesta Regidoria i l’Ajuntament de Vinaròs continuen treballant amb serietat, compromís i responsabilitat per portar a la nostra ciutat esdeveniments esportius que sumen, que aporten valor i que projecten Vinaròs com a municipi capaç d’acollir competicions de rellevància”, ha assenyalat Adell.

El regidor ha afegit que el XVI Campionat d’Espanya de Wushu Tradicional és una mostra clara de la línia de treball que es vol consolidar des de la Regidoria d’Esports. “Continuarem apostant per activitats i campionats que posen Vinaròs al capdavant de l’organització d’esdeveniments esportius de qualitat. Aquest campionat n’és una bona prova, tant per la participació registrada com pel nivell esportiu demostrat i pel reconeixement rebut per part de la Federació i de l’organització”, ha indicat.

Pel que fa als resultats, especialment va destacar la Comunitat Valenciana, que es va situar com la comunitat autònoma amb més medalles aconseguides, amb un total de 84 medalles: 30 ors, 31 plates i 23 bronzes. En segona posició es va situar Madrid, amb 64 medalles, seguida de Balears, amb 19 medalles, i Catalunya, amb 13 medalles.

Aquest resultat posa de manifest el bon nivell del Wushu en l’àmbit autonòmic i reforça encara més la importància d’haver acollit a Vinaròs una competició d’aquestes característiques, amb participació de diferents punts del territori nacional.

Finalment, des de l’Ajuntament s’ha destacat que l’acollida d’aquest tipus d’esdeveniments no només reforça la imatge esportiva de Vinaròs, sinó que també genera dinamització social, promoció de la ciutat i oportunitats per donar a conéixer les instal·lacions municipals i la capacitat organitzativa del municipi.